Pilates

Systém cvičení Pilates vymyslel pan Joseph Hubertus Pilates , který se narodil v roce 1880 v Německu.

V roce 1926 se vydal do USA do New Yorku, kde už zůstal do konce svého života. Jako dítě byl velmi nemocný a jeho nemoc ho přiměla k vytvoření jedinečného systemu cvičení, kterou nazval Kontrologie ( dnešní pilates ) . Pan Pilates se inspiroval různými druhy cvičení jako je joga , gymnastika, tai – chi… Pracoval nejen se sportovci a tanečníky , ale i s těžce nemocnými a raněnými vojáky. Například cvičení na pilates strojích vymyslel, když se intenzivně věnoval právě zraněným vojákům , které potřeboval uzdravit a navrátit opět do života.

Cvičení pilates má několik principů:

  • Koncentrace
  • Plynulost pohybu
  • Kontrola pohybu
  • Dech
  • Představivost
  • Přesnost
  • Centrum ( powerhouse)

Cvičení pilates je především o tom, že naše síla vychází z našeho centra těla tzv. powerhouse . Při cvičení dochází k aktivaci pánevního dna a svalového systemu uloženého hluboko podél páteře. Svaly se protahují a posilují zároveň , což vede ke štíhlým pevným svalům .

Dále se pracuje s dechem, který je pro náš život důležitý . Při cvičení pilates se soustředíme na přesné provedení cviku, což má za následek , že se učíme i trpělivosti, soustředěnosti a přesnosti.

V pilates cvičení se využívají i pilatesové pomůcky jako je Magic circle, Roller, Fit bally, Overbally, Therabendy, Bosu a jiné balanční plošiny a různé  pilatesové stroje.


Pilatesové lekce se zkládají z klasické sestavy cviků Pilates, jsou však modifikovány na dnešní populaci, která má různé potíže s pohybovým systémem. Vždy se dá vše napravit, jen se musí znát, jak na to :-)

Co s sebou na hodinu:

  • Pohodlné oblečení - ve kterém se můžete dobře hýbat
  • Ručník - z hygienických důvodů nebo se dá využít i jako pomůcka při cvičení
  • Vodu na pití

Cvičí se naboso nebo v ponožkách.



Bc. Žaneta Zapletalová

e-mail: zandazapletalova@seznam.cz